-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48411 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

از ديدگاه قرآن، فرعون و يارانش، به امر خدا در درياغرق شدند، امّا در مصر اهرامي ساخته شده، باستانشناسان ميگويند كه فرعون در يكي از اين اهرامها دفن شده است; چگونه بين اين دو ديدگاه سازگاري وجود دارد؟

فرعون، نام شخص خاصّي نيست، بلكه لقب پادشاهان مصر است، چنان كه به پادشاهان ايران، شاه ميگفتند. قرآن، دربارة فرعون كه معاصر حضرت موسيغ بود ميفرمايد: فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ ءَايَةً;(يونس،92) ولي امروز، بدنت را ]از آب[ نجات ميدهيم تا عبرتي براي آيندگان باشي.

پس از آن كه فرعون، در آب قهر الهي، غرق شد، خداي متعال، بدن او را از آب، بيرون انداخت تا اُبهت پوشالي او كه درنظر مردم، جلوه فراواني داشت، شكسته شود، چرا كه اگر بدن بيجان او را نميديدند، نميتوانستند مرگ او را باور كنند. تا اينجا قرآن، به اين مطلب كه فرعون غرق شد و بدن بي جان او، به بيرون آب و در خشكي افتاد و دربارة دفن و محلّ دفن او، سخني مطرح نشده است; از اين رو، بر فرض درستي نظر باستانشناسان، اين نظريه، با قرآن منافاتي ندارد و احتمال دارد اطرافيانش بدن او را در يكي از هرمهايي كه ساخته بود دفن كرده باشند، ضمن آن كه احتمال دارد فرعون ديگري، در هرمها دفن شده باشد; به هر حال اين نظريّه با قرآن، منافاتي ندارد.(تفسير الميزان، علامه طباطبايي، ج 10، ص 118، جامعه مدرسين قم / تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 8، ص 378، دارالكتب الاسلامية / دانشنامه قرآن، بهأالدين خرمشاهي، ج 2، ص 157، دوستان.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.